Projekt koncepcyjny modułowego
przystanku tymczasowego

Cel
Wykonanie projektu przenośnego, tymczasowego przystanku komunikacji miejskiej o charakterze modułowym ze stanowiskami dla rowerów lub rowerów miejskich.

ZAŁOŻENIA
Zaimplementowanie
stanowisk dla rowerów.
Niskie koszty
eksploatacji.
Łatwy montaż
i transport.
Konstrukcja
samonośna.
Modułowy system –
różne konfiguracje.

MONTAŻ
Betonowe siedzisko stanowi podstawę oraz bazę montażową, do którego wsuwany jest moduł z płyt leksanowych i profili aluminiowych. Moduły dosuwane są do siebie łącząc się w zaokrąglony przystanek o długości zależnej od ilości modułów. W celu dodania oświetlenia należy między złożone moduły podstawowe dodać łącznik z panelami solarnymi. Przystanek może zostać także złożony w wersję dwustronną za pomocą dodatkowego modułu pośredniego. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom system oferuje szeroką gamę konfiguracji. Łukowaty kształt konstrukcji poprawia widoczność, ułatwia dostęp do rowerów oraz stanowi częściową osłonę od wiatru i deszczu.

CECHY PRODUKTU

MATERIAŁY
Podstawa wykonana z betonu,
wiata z płyty leksanowej i profili
aluminiowych.

GABARYTY
wysokość całkowita: 280 cm
wysokość podstawy: 82 cm
szerokość modułu: 75 cm (tył),
60 cm (siedzisko),
42 cm (przód wiaty).

ILOŚĆ MODUŁÓW
Przystanek składa się z 4 modułów:
podstawa, wiata, łącznik, moduł
pośredni (do układu dwustronnego).

ŹRÓDŁO ŚWIATŁA
Jako oświetlenie zastosowano
lampy solarne.








